Burger King vs Google, czyli jak wykorzystano „Ok google” w reklamie i wkurzono internautów

Burger King wykorzystał asystenta Google i głośniki Google Home w celach reklamowych i zrobił to sprytnie, ale czy mu się to opłaciło to już inna bajka.

A było to tak…

https://youtu.be/U_O54le4__I

 

Krótka 15 sekundowa reklama, w której trudno przedstawić zalety nowego whoopera ale wypowiadając magiczne słowa „Ok Google what is the whooperburger”, wywołało wśród użytkowników posiadających odpalonego asystenta googla, następującą falę zdarzeń.

 

 

Fala oburzonych zaczęła szybko zmieniać opis whoopera wywoływanego przez narzędzia Googla w Wikipedii.

Google szybko zablokował opcje wywoływania reakcji za pomocą tych fraz, a Wikipedia zablokowała opcje modyfikacji definicji whoopera.

Jak by ta akcja odbyła się 1 kwietni, to być może nie była by tak wkurzająca i może przeszła by bez takiego echa.

Moim zdaniem sam pomysł bardzo ciekawy, jednak w dobie fake news i mocnej ingerencji w nasze życie codzienne, taka akcja kiedy z butami ktoś steruje naszym sprzętem osobistym, może budzić niesmak i niepokój.

 

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości